I mandags bestilte jeg på Telenor’s hjemmeside et SIMkort til mobilt internet – 5GB for 49,-/måned. I ordrebekræftelsen stod det 1GB! Det kom torsdag. Fint, men …

Kortet virker ikke så jeg ringer til det support nummer der er opgivet på det medfølgende brev og taler med en meget ung mand som siger at mit SIMkort ikke eksisterer. Det gør min ordre i øvrigt heller ikke. Hvad der er værre er at hverken vores adresse eller jeg selv eksisterer. Han kunne dog anerkende at han talte med mig så han bad om mit CPR nr. en gang til men dette ændrede ikke på det faktum at han nu var kørt fast i systemet og som sidste udvej og for at slippe for min irritation, sagde han at han lige ville stille mig om til en der måske kunne gennemskue situationen. ‘Klik’ og så bare duuuuuuut. Samtalen havde varet ca. 10 minutter men der var ingen anden udvej end at ringe op igen.

Når man ringer til Telenor kundesupport så bliver man mødt at en automatisk stemme der siger man nu har de og de valgmuligheder. Jeg trykkede 2 for at komme til at tale med en om mobilt brevbånd og fik så en ny valgmulighed hvor jeg skulle vælge det samme igen – jeg trykkede igen 2 for mobilt bredbånd og nu skulle jeg så indtaste det nummer som står bag på min router???! Jeg havde jo kun købt et SIMkort så det var jo et svært spørgsmål at svare på. Mens jeg overvejede at ringe til Telenors direktør blev røret pludselig taget og en lidt ældre mand en før sagde; Godag mit navn er Nicolai, hvad kan jeg hjælpe med?

Jeg sagde som sandt er at jeg også hedder Nicolaj og beskrev mit problem igen. Han kunne så godt se at mit SIMkort eksisterer og men sagde; Hov, det er jo privat – du er kommet ind i erhvervsafdelingen. Der kunne hverken han eller jeg forstå eftersom jeg jo havde ringet på samme nummer som sidst.

Han spurgte mig om jeg vidste hvilke problemer de har fået efter sammenlægningen med Telia, hvilket jeg jo ikke havde de mindste forudsætninger for at svare på. Han sagde at deres IT system nærmest var brudt sammen og at der ligger en kæmpe kø af SIMkort der venter på at blive aktiveret og at han på ingen måder kunne svare på hvornår lige netop mit kort ville virke.

Aarrghhh!

Ca 1 time efter kom der en SMS fra Tekenor som bad mig med et tal mellem 0 og 10 at svare på hvor sandsynligt jeg, efter samtale med deres Nicolai, vil anbefale Telenor til mine venner. Jeg blev lettet over at få denne SMS da det jo viste at Telenor alligevel viste hvem jeg var da de jo havde sendt mig en SMS!

Jeg valgte ikke at svare på SMS’en…